Wednesday, March 18, 2009

BerInteraksi BerSama DenGan WarGa EMas..


Mahasiswa dan mahasiswi telah melakukan satu program untuk berinteraksi dengan warga emas yang berada dirumah orang tua-tua.





Setiap interaksi yang dilakukan oleh mahasiswa dan mahasiswi dengan warga emas ini dimulakan dengan perkenalan yang lebih mendalam tentang warga emas ini. Tidak wujud paksaan semasa interaksi ini dilakukan.






Kemudian mahasiswa dan mahasiswi ini menyulami perasaan yang dialami oleh warga emas ini. Pada mulanya warga emas ni tidak begitu yakin menceritakan apa yang kami tanyakan, tetapi lama kelamaan mereka mahu menceritakan apa yang mereka mahu ceritakan kepada mahasiswa dan mahasiswi ini.




Melalui penceritaan yang diceritakan oleh warga emas ini banyak pengalaman dan perkongsian yang diberikan kepada mahasiswa dan mahasiswi ini.






Oleh itu, dalam meniti kehidupan yang ceria dalam seharian, kita juga perlu mengenang jasa warga emas yang telah banyak berjasa kepada negara kita sendiri. Kita juga dapat mengambil segala pengalaman yang mereka tempuhi sebagai pengajaran untuk kita lalui di masa akan datang serta kita dapat sedikit nasihat daripada warga emas ini. Dengan ini, marilah sama-sama kita menceriakan segala perjalanan hidup kita dengan berinteraksi dengan warga emas..

3 comments:

  1. persoalannya, siapakah sebenarnya warga emas????hehe..

    ReplyDelete
  2. erm.. saya pun merasakan jasa warga emas ini tidak perlu kita lupakan. kerana dengan jasa mereka kita tidak akan dapat hidup dengan baik sehingga hari ini.

    ReplyDelete
  3. program berinteraksi dengan warga emas ini sememangnya satu program yang menarik dan wajar dipuji. Dengan adanya program sebegini, warga emas di rumah orang-orang tau tidak berasa kesunyian. Dengan menghiburkan hati mereka mungkin kita dapat menyumbangkan sesuatu yang bermakna kepada mereka walaupun sumbangan tersebut bukanlah sesuatu yang besar..

    ReplyDelete