Friday, March 13, 2009

MahasiswaUPSI Membawa Remaja Melakukan Kerja Amal DI Pusat Dalam Komuniti (PDK) Batang Kali

Sememangnya kerja-kerja amal adalah satu aktiviti yang sangat menyeronokkan yang patut dicuba oleh setiap remaja. Kerana dengan aktiviti amal ini kita dapat mengenali dan mengeratkan silaturrahim sesama insan. Ini kerana, dengan kerja-kerja amal ini kita dapat membantu insan-insan yang tidak bernasib baik dan secara tidak langsung dapat mewujudkan di dalam diri remaja perasaan untuk menyayangi insan-insan yang tidak bernasib baik. Selain itu, dengan menyertai kerja amal-amal ini para remaja akan dapat mengurangkan diri daripada melakukan perkara-perkara yang tidak berfaedah. Di sini diletakkan satu aktiviti amal yang boleh dicuba oleh remaja iaitu aktiviti gotong royong dan beramah mesra dengan pelatih-pelatih di Pusat Dalam Komuniti (PDK) Batang Kali.


Di hadapan pintu masuk (PDK) Batang Kali.













Mahasiswa UPSI sedang bergotong-royong membersihkan di sekitar PDK.











Mahasiswa sedang membaja pokok buah naga..














Mahasiswa sedang membuat batas untuk menanam sayur-sayuran.











Mahasiswa beramah mesra dengan penjaga penghuni di Pusat Dalam Komuiti Batang Kali.




























2 comments:

  1. hai....saya pon pernah menyertai kerja amal ni..kerja amal mmg best laa...bnyk pegalaman yang saya dapat..khususnyaa dapat berkenanlan dan juga luas permandangan...

    ReplyDelete
  2. salam.. Saya sungguh terharu dengan apa yang dilakukan oleh anda, kerana ia memberi sesuatu yang bermakna kapada kita di dunia dan akhirat. Insya Allah, saya juga akan terlibat dengan akiviti yang saudara lakukan ini kelak..

    ReplyDelete